Mediatraining voor bestuurders, directeuren en management

Mediatraining: Goed in beeld komen

In een kleine groep van vier mensen oefent u

  1. Het juiste verhaal van uw organisatie
  2. Dit verhaal goed presenteren
  3. Op camera er kritisch over bevraagd worden

U ontvangt een professionele compilatie van de opnames.
Deze kunt u gebruiken op uw websites, in presentaties enzovoorts.

Resultaat:

  • U kunt uw verhaal goed presenteren.
  • U kunt overweg met opnames en journalisten.
  • U krijgt ‘the best of’ van de opnames gemonteerd mee naar huis.*

* We monteren uw ‘the best of’ in een logische volgorde tot een filmpje van circa 2 minuten. Tegen geringe meerkosten zijn er logo’s en bedrijfsgegevens aan toe te voegen. Ook kan het materiaal eenvoudig worden uitgebreid tot een bedrijfsfilm.

Mediatraining met Willem Wansink en Roeland Schweitzer

Willem Wansink, Roeland Schweitzer

15 mei 2018 vindt deze training voor de vierde keer plaats. Max. 4 deelnemers.
Kosten  € 1375,- pp excl 21% btw
Ritmeesterfabriek Veenendaal 10- 17.30 uur

Inschrijven kan via de rechterkolom.

De training bestaat uit twee (dag)delen.

  1. Het verhaal scherp krijgen en oefenen met de presentatie ervan.
  2. Het verhaal opnemen en erover geïnterviewd worden.

Doordat u na afloop een professionele 2-minuten ‘the best of’ film ter beschikking krijgt, verdient u de kosten van deze training direct weer terug.

Enerzijds werken we aan uw presentatietechniek en uw improvisatievermogen.
Anderzijds leert u ‘de media’ begrijpen en ervaart u de do’s and don’ts. Hoe geeft u uw grens aan zonder defensief te worden?

De training wordt gegeven door drie ervaren en gespecialiseerde trainers:

Voor nader overleg kunt u bellen met drs. W. (Willem) Wansink 0622 429 324
We bieden bovendien mediatrainingen op maat, in company. Dit kan op individuele basis in één dagdeel. Voor een management-team kan het in één dag. Het kan meestal op korte termijn.
Kosten voor 4 deelnemers per dag: all in € 3900,- excl 21 % btw.

Willem en Sonja tijdesn een mediatraining bij Speechen.nl

Willem Wansink en Sonja ter Laag.

U oefent in een veilige setting met zeer ervaren trainers. U leert denken vanuit het perspectief van de media. Daarbij wordt gelet op uw algehele performance en expressie (staand, zittend, handen, kleding, kleurencombinaties, stijl, opmaak, maar ook de diepte in, innerlijke rust, kracht, zelfvertrouwen).

Het doekje van de haringman?

Stel dat een journalist u vraagt: ‘Dus uw organisatie bedondert de boel?’ Een suggestieve vraag. Inderdaad, een journalist daagt u ook uit. Nu kunt u als antwoord geven:  ‘Nou, nou, bedonderen, hoe komt u er bij, wij bedonderen helemaal niemand.’ Op deze manier is het woord bedonderen al drie keer gevallen. Het woord valt op en blijft hangen. De journalist herhaalt: ‘Dus uw organisatie bedondert niemand?’ En u bevestigt het nog eens: ‘Nee absoluut niet, wij bedonderen echt helemaal niemand’. Dit is wel een begrijpelijke maar geen slimme dialoog. Een goed antwoord is bijvoorbeeld: ‘Wij proberen met optimale voeding bij te dragen aan een gezonde samenleving.’ De journalist zal de vraag herhalen. U antwoord: ‘Wij functioneren eerlijk en redelijk.’
Nu dat doekje, dan vergeet u dit nooit meer. Je eet een harinkje. Daarna heb je vieze handen. Gelukkig reikt de haringman je een doekje aan. Jij veegt dankbaar je handen af. Aan dat gruwelijk vieze doekje, waar al de hele dag mensen hun handen aan hebben afgeveegd. Dat doet een journalist soms ook, even een vies doekje aanreiken. Hij of zij gooit het woord bedonderen op, u pakt het op, licht het toe, wordt boos, schiet in de verdediging en het verkeerde verhaal is geboren. Onterecht negatieve ‘framing ‘ (bedonderen) vraagt om slimme en onmiddellijke ‘reframing’. Bijvoorbeeld: ‘Ik begrijp uw suggestie. Wij moeten in de toekomst blijkbaar nog duidelijker uitleggen wat we doen en waarom.’ En dit ook menen, want anders werkt het niet.

De hele training oefent u rondom dit soort valkuilen. Na uw mediatraining begrijpt u het spel, heeft u geoefend, kunt u het spel beter spelen en heeft u een kwalitatief goede film met het resultaat, dat u overal kunt inzetten.